Còctels&Net Bcn-Mad

Coincidint amb el desè aniversari de Dones en Xarxa i com a cloenda de la jornada Woman Lider TIC, Jornades Internacionals de Dones Liderant les TIC, dijous 19 de novembre al vespre es va celebrar una trobada distesa: el Còctel Blocs Especial X Aniversari. Lourdes Muñoz, va presentar l’acte i també la nova imatge del projecte, que d’ara endavant serà conegut com Còctels&Net Bcn-Mad i que es celebrarà a les dos grans capitals, Madrid i Barcelona.

Còctels&Net Bcn-Mad, presentació

Còctels&Net Bcn-Mad, presentació

Set dones han protagonitzat aquest Còctels&Net, totes elles emprenedores de projectes ben diversos, els quals han explicat com a «aperitiu» per al networking.

Hem comptat amb la Cristina Ribas, Business Consultant en Hewlett-Packard, que ha organitzat un casal familiar per tal d’ensenyar al jovent a participar de forma sostenible i creativa a les xarxes socials, aconseguint que es converteixin en creadors i autors d’articles, que comparteixen a través d’un blog. La seva iniciativa ha tingut força ressò i d’altres grups de famílies i centres educatius ja han volgut conèixer de prop el projecte, per tal de replicar-lo a d’altres espais.

Rosaura Alastruey, que és una experta en Networking professional, enamorada del LinkedIn, va centrar la seva iniciativa en democratitzar i potenciar el networking, raó de ser de la seva empresa ProjectosTIC.com.

Mercedes Wullich, va compartir l’essència de Mujeres & Cia, de la qual és directora, i que va nàixer fa alguns anys amb l’objectiu de reduir la bretxa digital femenina existent en alguns mitjans de comunicació. Aquesta iniciativa té a veure amb directives, emprenedores i empresàries i ha contribuït, sobretot, a la visibilitat de les dones als mitjans. Mercedes insisteix molt: «les dones, a més de consumidores, hem de ser productores i apoderar-nos a l’àmbit de la comunicació, entre d’altres».

3forchange és la iniciativa que ha presentat Reyes Montiel, qui ha recordat com va nàixer aquesta idea: quan al parlament de Madrid, van intentar prohibir-li l’ús de les xarxes socials per a fer oposició. Reyes destaca els tres beneficis clars vinculats amb aquesta empresa: va contribuir a posar en valor allò que feia; li va donar molta visibilitat professional i, finalment, li va apoderar per a generar continguts, tenir el coratge de fer coses diferents, i col·laborar i trobar-se amb altres persones.

La Irene Milleiro ha confessat que, de petita, volia ser Robin Hood i escriptora. Ara és directora de campanyes de Change.org, que te molt a veure amb aquestes dues coses. Ajuda a la gent a explicar les seves històries i a canviar les coses, és a dir, es dedica a apoderar a les persones per a canviar el món.

Si existeix un projecte nascut de la passió per la cuina, és Llepadits.com. Va nàixer com a espai per a publicar algunes receptes, i en aplicar algunes tècniques de posicionament i xarxes, va començar a tenir molts visitants. Ara incorpora una botiga virtual amb un valor afegit: apropa productes frescos del mar als consumidors i consumidores. Ven proximitat i qualitat. Funciona? I tant, afirma Anna Genis, «només cal seguir el canal a Facebook i veure com els consumidors comparteixen la seva satisfacció (a més de contribuir a fer més viral encara l’empresa)».

Cronica_e_joana

Joana Sánchez – Al Còctels&Net

La ronda va finalitzar amb l’aportació de la Joana Sánchez, Presidenta Íncipy i Inesdi, qui va confessar que els eixos de la seva passió són dones, tec i emprenedoria. Sempre ha volgut fer el què els homes podien fer, però sent mare, dona i sense renunciar a res. De la ma de dues sòcies, gestiona el blog: Mujeres consejeras. Les tres són referents i potencien les seves empreses, tirant d’aquest lideratge. Són connectores, són xarxa i són innovadores, i això és el que demana la nova societat. La Joana és rotunda: «en el món actual, les empreses som les persones i hem de connectar-nos i digitalitzar la comunicació. Les persones no recordaran, probablement, allò què vas dir o el que vas fer, però sí el que van sentir».

I, sense adonar-nos, de cop i volta, la sala estava plena de còctels i de dones -i homes, però menys- que feien networking Còctels&Net. Un nou èxit aconseguit.

-->